کاربرد ورق روغنی

کاربرد ورق روغنی , دلیل نامگذاری این ورق فقط به دلیل شکل ظاهری آن شناخته شده است. به طور کلی ، ورق های فلزی معمولاً به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شوند. ورق هایی که با نورد سرد تولید می شوند ورق های روغنی و ورق هستند آنهایی که با روش نورد گرم تولید و فروخته می شوند ورق های سیاه هستند. ورق های روغنی ورق با نورد سرد نیز نامیده می شوند. آنها رد می شوند. این باعث می شود کیفیت کار عالی باشد و در نمونه کارهای ظاهری استفاده شود. روغن های ورق در ضخامت های 30 میلی متر تا 3 میلی متر تولید و به بازار عرضه می شوند.

انواع ورق های روغنی

ورق معمولی
ورق نیمه کشش
ورق فوق کشش , بنگاه خریدار ضایعات در تهران در خدمت خریدار ضایعات در تهران میباشد.

ورق روغنی سرد

ورق روغنی سرد , در بازار تجاری ورق ، ورق های روغنی (فلزی) به عنوان ورق های فولادی سرد شناخته می شوند. روغن سرد ورق در ساخت و ساز بسیار مفید است و همچنین در مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت ویژه این نوع ورق مقاومت در برابر فشارهای بسیار زیاد است که مقاومت فوق العاده آن را نشان می دهد. از این رو. اکثر کارشناسان و طراحان ساخت و ساز از این ویژگی ورق های روغنی در سازه های ساختمانی و طراحی بسیار قدرتمند بهره می برند. ورق های موجود در بازار استاندارد و دارای ضخامت بین 30٪ هستند. میلی متر تا 3 میلی متر ، عرض آنها 100 و 125 سانتی متر است. ورق های روغنی پایه ای برای تولید ورق های گالوانیزه هستند. تولید این نوع ورق با غلتک سرد بسیار سریعتر و ارزانتر از سایر ورق ها است ، بنابراین نتیجه می گیریم که تولید سریع محصولی بسیار پرکاربرد و با کیفیت است. ورق های روغنی در اندازه های مختلفی تولید می شوند و پس از پردازش ، شکل و شکل ورق های روغنی تغییر نمی کند ، به این معنی که هیچ انقباض ناخواسته ای رخ نمی دهد. با توجه به آلیاژهای مورد استفاده در تهیه آن و عملیات حرارتی که بر روی آن انجام می شود ، انواع ورق که در بالا توضیح دادیم تشکیل می شود.

تنوع در رنگ و اندازه ورق های روغنی منجر به استفاده از آنها در تولید صدها تن مواد و مواد مختلف در صنعت شده است. طیف گسترده ای از کاربردهای محصولات روغن ورق (نورد سرد) در زیر خلاصه می شود:

ساخت پانل هایی که غیر قابل انعطاف هستند.
صنعت خودروسازی
صنعت لوازم خانگی
قسمتهای نقاشی (قطعات باید دارای سطح شفافی باشند که به شما امکان می دهد عملیات رنگ آمیزی به راحتی و با کیفیت بالاتر انجام شود)
مبلمان اداری
ساخت قطعات خودرو
ساخت انواع قفسه ها

فرآیند تولید ورق روغنی

ورق روغنی است که از ورق black تولید می شود ، بنابراین ورق های سیاه باید به دلیل وجود لکه های روی سطح ، اسید شسته شوند و این لکه ها باید از بین بروند و بعد از چند مرحله نورد سرد ، به ورق روغنی تبدیل می شود ، به عنوان مثال تولید روغن ورق به ضخامت 2 میلی متر از ورق سیاه به ضخامت 3 میلی متر بدست می آید. ورق های روغنی تولید شده ، بسته به درصد منگنز ، کربن ، تیتانیوم و سایر عناصر مورد استفاده در این ورق ها ، خواص مختلفی دارند.

به عنوان مثال ، هنگامی که آنها می خواهند فیلتر اتومبیل را از ورق روغنی تولید کنند ، از ورق روغنی با قابلیت ST14 استفاده می کنند و برای بدنه اتومبیل ، از جمله گلگیرها ، از ورق روغنی نیز استفاده می کنند که در این حالت از ورق روغنی ST13 استفاده می شود. برای اجاق های گازی که دارای صفحه فلزی لعاب دار هستند ، از ورق روغنی استفاده می کنند. EK2 ورق روغنی است که در این مورد استفاده می شود. همچنین ، آنها از ورق روغنی برای ساخت قطعات خودرو استفاده می کنند. استفاده از QSTE در این قسمت به دلیل ضد سایش است. برای تولید اگزوز ، از روغن ورق استفاده می شود که با شرایط ضد خوردگی سازگار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *