کاربرد آهن

کاربرد آهن از تمامی فلزات بیشتر است و 95٪ کل فلزات تولید شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد. قیمت ارزان و مقاومت بالای آن استفاده از آن را اجتناب ناپذیر می کند ، به ویژه در اتومبیل ها ، بدنه کشتی های بزرگ و ساختمانها. فولاد معروف ترین آلیاژ آهن است و تعدادی از انواع آهن به شرح زیر است: البته بنگاه ضایعاتی عبدی خریدار ضایعات آهن نیز میباشد.

 آهن خام

 آهن خام که حاوی 5٪ -4٪ کربن و مقادیر مختلف ناخالصی مانند گوگرد ، سیلیسیم و فسفر است و اهمیت آن فقط به این دلیل است که در مرحله میانی مسیر سنگ آهن به چدن و ​​فولاد قرار دارد. بنگاه خریدار ضایعات آهن در تهران در خدمت فروشندگان ضایعات آهن میباشد.

آهن خام

چدن

چدن حاوی 3.5٪ -2٪ کربن و مقدار کمی منگنز است. ناخالصی های موجود در آهن خام مانند گوگرد و فسفر که خواص آن تأثیر منفی می گذارد ، در چدن به میزان قابل قبولی کاهش می یابد. نقطه ذوب چدن بین 1470-1420 کیلوگرم است که از هر دو ترکیب اصلی آن کمتر است و باعث می شود این اولین محصول مذاب پس از گرم شدن همزمان کربن و آهن باشد. چدن بسیار محکم ، سخت و شکننده است. چدن استفاده شده ، حتی چدن با حرارت سفید ، اشیا را می شکند.شرکت ضایعات علی عبدی بهترین خریدار چدن میباشد.

فولاد کربن

فولاد کربن حاوی 1.5٪ – 0.5٪ کربن و مقادیر کم منگنز ، گوگرد ، فسفر و سیلیسیم است.
آهن فرفورژه (آهن نرم) کمتر از 5/0 درصد کربن دارد و محصولی قوی و قابل انعطاف است ، اما به اندازه آهن خام قابل اشتعال نیست. حاوی مقادیر بسیار کمی کربن (چند دهم درصد) است. اگر یک لبه تیز شود ، به سرعت وضوح خود را از دست می دهد.

فولادهای آلیاژی

فولادهای آلیاژی حاوی مقادیر مختلف کربن به علاوه فلزات دیگر مانند کروم ، وانادیوم ، نیکل ، تنگستن و … هستند.
از اکسیدهای آهن برای ذخیره سازی مغناطیسی در رایانه استفاده می شود. آنها غالباً با سایر ترکیبات مخلوط می شوند و خاصیت مغناطیسی خود را در محلول حفظ می کنند.

ترکیبات آهن

رایج ترین اشکال اکسیداسیون آهن عبارتند از:

حالت فروس Fe2 +
حالت فریک Fe3 +
حالت فریل Fe4+ که توسط تعدادی آنزیم (مثلاً پیروکسیدازها ) تثبیت می شود.

آهن (VI) نیز شناخته شده است (اگرچه نادر است). اگر به صورت فرات پتاسیم باشد ، (K2FeO) اکسید کننده انتخاب الکلهای نوع I است. این ماده جامد فقط در حالت خلأ و بنفش تیره پایدار است ، هم به عنوان محلول سوزاننده و هم بصورت جامد.
کاربید آهن Fe3C به نام سمنتیت شناخته می شود.


ترکیبات آهن معدنی

ترکیبات آهن معدنی را تشکیل می دهد که عمدتا در حالت اکسیداسیون 2+ و + 3 قرار دارند. به طور سنتی ، به ترکیبات آهن II آهن و به ترکیبات آهن (III) فریک گفته می شود. در هر یک از حالت های اکسیداسیون ترکیبات زیادی وجود دارد که نمونه های آن شامل سولفات آهن (II) (FeSo4) و کلرید آهن (III) (FeCl3) است. همچنین نمونه های بی شماری از ترکیبات حاوی اتم آهن در هر دو حالت اکسیداسیون مانند مغناطیسی و آبی پروس وجود دارد. آنیون منفی فریت [Fe ۲۴] شامل یک مرکز آهن، (Vi)بالاترین حالت اکسیداسیون شناخته شدهٔ آن می‌باشد و مثلاً در فریت پتاسیم (کا دو اف ای اُ ۴) وجود دارد. ترکیبات آلی بی شماری (مثل پنتا کربنیل آهن) وجود دارند که دارای آهن زیرو ولنت (یا کمتر) هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *