فلز برنز چیست و کاربرد ان

آلیاژی به نام برنز و کاربرد های آن

برنز از ترکیب فلز مس با عناصر دیگر به جز روی بدست می آید. آلیاژی که دارای خواصی از جمله مقاومت ، دوام و سختی است و با رنگ قرمز در بازار موجود است. فلزات مورد استفاده در ساخت برنز قلع ، منگنز ، آلومینیوم و فسفر است. از برنز در بسیاری از ابزارها استفاده می شود ، از جمله برنز در ابزارهای سواری ، تزئینات خانه مجسمه سازی و ظروف خانگی. امروزه از برنز در ساخت بلبرینگ های بوش و حتی یاتاقان های دنده اتومبیل استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای برنز استفاده از ترکیبی از برنز فسفر برای سازه های موسیقی ، پروانه های کشتی و تماس های الکتریکی است. نکته اساسی که باید بدانید اصالت برنز است و برای شناسایی برنز اصلی باید از آهنربا استفاده کنید. اگر برنز آهن ربا را جذب کند ، فلز فقط یک پوشش از برنز است زیرا برنز آهنربا اصلی نخواهد بود. جهت یافتن خریدار ضایعات برنج با ما تماس بگیرید

فلز برنز چیست

بازیافت ضایعات آلیاژ فلز برنز

ما تقریباً از مفهوم و مفهوم زباله آگاه هستیم و با توجه به توضیحات ضایعات برنز ، باید بگوییم ضایعات برنز همان ضایعات برنز است که در هنگام تولید با استفاده از مواد اولیه برنز یا پس از تولید هنگام استفاده از تجهیزات برنز تولید شده است. ایجاد شده است در هر صورت ، برنز قراضه به طور گسترده ای در تولید لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی استفاده می شود. فلز برنز آلیاژی از قلع و مس است که در لوازم خانگی و کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آماده شدن فلز برنز ، ضایعات آن در عملیات دیگر استفاده می شود. حتی از سرباره خاک برنز استفاده می شود و از ترکیب سرباره با آمونیاک و محلول آن در آب اکسیژنه برای فرآوری مس استفاده می شود. جهت یافتن خریدار ضایعات مس با ما تماس بگیرید.

تولید فلز برنز در عملیات پیرومتا لورژی. روش پیرومتا لورژی روشی است که با ذوب تراشه های برنز خاک برنز را از بین می برد و با افزودن فلزاتی مانند سرب ، قلع و مس ریخته گری ، ذوب شدن در دمای بالای 1250 درجه انجام می شود. به این ترتیب آلیاژی مانند برنز ساخته می شود. وجود سرباره برنز به دلیل اکسیدهای فلزی تولید شده توسط روان کننده است و از تماس اکسیژن جوی با ماده مذاب جلوگیری یا به حداقل می رساند.

جهت یافتن خریدار ضایعات در تهران با ما تماس بگیرید.

اشنایی با فلز برنز

نگاهی گذرا بر فلز برنز

برنز آلیاژی است که از قلع و مس ساخته می شود و برای ساخت ظروف و ظروف مختلف استفاده می شود. فلز برنز آلیاژی قدیمی است که توسط بشر ساخته می شود. دلیل قدمت فلز برنز وجود فلزات قلع و مس است و از این رو اولین ابزار فلزی مصنوعی ساخته شده توسط انسان از برنز بود. برنز بعد از فلز معرفی شد. بیشتر فلزات ترکیبی از قلع و مس است و در کاوش های انجام شده مشخص شده است که ایرانیان 5000 سال با برنز آشنایی داشته و در ساخت ابزارهای فلزی از برنز استفاده کرده اند. آثار مفرغی در سایر نقاط جهان یافت شده است و باید نتیجه گرفت که قدمت این فلز برنز به 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد. ایران سابقه طولانی در ذوب و استخراج مس دارد. نمونه ای از تاریخ ذوب و استخراج منابع در

  • قبرستان دشت شهر قزوین قبل از میلاد
  • روستا های سنگ تراشان خرم آباد
  • روستا های سرسراب خرم آباد
  • تپه ملی کش دهلران
  • تپه سیلک
  • تل ابلیس کرمان
  • شهداد و کاوش های بمپور

است. در گذشته ، فلزکاران برای استفاده از عناصر به ماده ای سخت تر از قلع و مس رسیده اند و ماده را برنز می نامند و این اتفاق افتاد که برنز به یکی از صنایع برجسته کشورمان تبدیل شد. به طور کلی ، در کشور ما عصر برنز به سه دوره تقسیم می شود که به شرح زیر است.

  • عصر قدیم 2000 تا 3000 قبل از میلاد
  • عصر میانه 1600 تا 2000 قبل از میلاد
  • عصر جدید 1200 تا 1600 قبل از میلاد

حتی حفاری ابریشم نشان داده است که بسیاری از سلاح های سرد از برنز ساخته شده اند. از قرن نهم ، فلزات به طور گسترده ای توسعه یافته اند ، و با وجود تکثیر ابزار آهن ، ابزارهای ساخته شده از برنز و مس هنوز ارزشمند هستند. مقبره قدیمی ها به عنوان اشیای قیمتی دفن می شد.

فلز برنز در دنیا چگونه است؟

فلز برنز در دنیا چگونه است؟

سالهاست که در ساخت ابزارهای مختلف از فلز برنز استفاده می شود و اگرچه استفاده از برنز دشوار است ، اما دنیای مصری ها ، چینی ها ، ایرانی ها ، رومی ها و یونانیان با برنز آشنا بوده اند. در کشورهای اروپایی از فلز برنز به سه شکل ظروف کلیسا ، کارهای ضروری و مایحتاج روزمره استفاده می شد. استفاده از کاسه های برنز در قرون وسطی معمول شد. در انگلستان ، تولید ظروفی مانند جام و بشقاب برنز بسیار رایج بود. اما در همان زمان ، افراد خاصی با وضعیت مالی بهتر ظروف نقره ای را با ظروف مسی و ظروف برنز را برای افرادی که دارای وضعیت مالی متوسط ​​هستند جایگزین کردند.

در قرن 14 میلادی ، فرانسه از برنز برای تهیه ظروفی مانند بشقاب ، نوشابه ، قابلمه و نمکدان استفاده می کرد. در همان قرن ، کارخانه تولید محصولات برنز در آلمان تأسیس شد و کشورهای دیگر در هلند ، روسیه ، سوئیس و اسکاندیناوی به دنبال آن کار کردند. برنز تولید شد. در ایالات متحده ، در اوایل قاره آمریکا از برنز استفاده می شد و هنوز هم برخی از ظروف برنز وجود دارد. اما ساخت اولیه ظروف برنزی بین 1850-1750 بود به طوری که تمام ظروف آشپزخانه از برنز ساخته شده اند.

فلز برنز در استان لرستان

در ایران ، استان لرستان یک منطقه کلیدی برای صنعت برنز است. استان لرستان در غرب کشورمان واقع شده و دارای مجموعه ای از کوره ها و دره های باریک است. فلزکاری در استان لرستان به 4000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. مجموعه ابزارهای فلزی در لرستان مورد توجه محققان قرار گرفته است. فلزات برنز استان لرستان موزه های بزرگ جهان را زینت می دهند. محققان هنر برنز کار در استان لرستان را مربوط به کارهای ساده ای دانسته اند که بیانگر آثار جنگ و کشاورزی است. هنر برنز کاری در 4000 سال قبل از میلاد به اوج خود رسید. کار برنز در لرستان مهم بود و انتقال هنر برنز یکی از قوانین و موضوعاتی بود که برای همه اقوام لرستان وجود داشت. لرستان ابزار برنز زیادی دارد و مس در شهرهای مختلف موجود است که همین امر منجر به تولید فلز برنز شده است. از جمله معادن قلع و مس در ایران موارد زیر است.

  • کوه های سهند تبریز
  • قره داغ تبریز
  • دامنه های کوه زاگرس شاهرود و استرآباد
  • انارک اصفهان
  • رباط الک آباد مشهد
  • همدان و دریای مازنداران

در مورد برنز وارداتی ، باید گفت که در هزاره دوم پیش از میلاد ، برنز از آناتولی شرقی به آشور وارد می شد و فلز برنز توسط حکام به شکل غنیمت جنگی حمل می شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *