هن یکی از مهم‌ترین متریال‌هایی است که صنایع زیادی برای پیشبرد کار خود به آن وابسته هستند و همین امر باعث شده است خریداران در خرید تیرآهن به نکات زیادی توجه داشته باشند. بهتر است بدانید اگر برای خرید تیرآهن به مراکز معتبر مراجعه نکنید یا تیرآهن مورد نیاز خود را از دلالان خریداری کنید، به زودی ممکن است مشکلات زیادی برایتان پیش بیاید و همین امر صنعت شما را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه، اطلاعات بیشتری را در زمینه خرید آهن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انتخاب بهترین تولیدکنندگان و برندهای تجاری

اولین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته‌ای که در قیمت و خرید تیرآهن باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب تولیدکنندگان و برندهای تجاری معتبر است. ممکن است افراد زیادی حضور داشته باشند که هر یک به نوعی مدعی تولید بهترین آهن هستند؛ اما فاکتورهای متعددی وجود دارند که به شما تولیدکنندگان معتبر را نشان می‌دهند. این برندها مجوزهای قانونی را از سازمان‌های مربوطه به‌دست آورده‌اند و در یک بستر قانونی فعالیت دارند. همچنین، مشتریان زیادی از آن‌ها خریداری کرده‌اند و رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

توجه به نوع پروژه

مسئله دیگری که در زمان خرید آهن باید به آن توجه کنید، نوع پروژه است. بی‌شک، نیازهای شما در یک پروژه ساختمانی با نیازهای شما زمانی که برای ساخت دستگاه‌های صنعتی خاص اقدام به تهیه آهن می‌کنید، متفاوت است. همچنین، ممکن است شما در یک پروژه به فولاد نیاز داشته باشید و در یک پروژه نیازمند قطعات آهن در اندازه‌های خاص باشید. تمامی این موارد می‌توانند بر روند خرید اثر بگذارند. توصیه می‌شود ابتدا نیازسنجی‌های پروژه را انجام دهید و سپس بر اساس نیازهای خود آهن مورد نیازتان را سفارش دهید.

آیا با انواع آهن آشنایی دارید؟

کسانی که در زمینه فروش آهن تخصص ندارند، تصور می‌کنند که آهن تنها یک مدل است و آن‌ها باید آهن را سفارش دهند و دیگر نیازی به توجه به موارد دیگر نیست؛ اما باید بدانید آهن مانند تمامی متریال‌های دیگر انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها برای یک صنعت یا یک پروژه خاص مناسب هستند و هرگز نمی‌توان آن‌ها را جای هم به‌کار برد. به‌طور مثال، آهن IPE، آهن INP و آهن IPB، هر یک مشخصات فنی خاصی دارند. درصورتی‌که در این زمینه تخصص ندارید، می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان تماس بگیرید.

وزن آهن خریداری‌شده چقدر است؟

امروزه، کارشناسان جدولی را به نام جدول اشتال تهیه کرده‌اند که در آن جدول، مشخصاتی نظیر وزن استاندارد آهن مشخص شده‌اند. این جدول می‌تواند به افرادی که تخصص کافی در زمینه خرید آهن ندارند، کمک کند تا آهن استاندارد را تشخیص دهند. هر چقدر وزن آهنی که خریداری می‌کنید (با‌توجه‌به نوع و مشخصاتی که دارد)، به آهن تعریف‌شده در جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، به همان اندازه کیفیت آن بالاتر است و شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که در حال تهیه بهترین محصول هستید. توصیه می‌شود در زمان خرید به این جدل توجه زیادی داشته باشید.

توجه به سایز آهن

از جمله مواردی که در زمان خرید فولاد یا آهن باید به آن توجه داشته باشید، سایز آهنی است که به شما فروخته می‌شود. امروزه، آهن‌ها در قالب‌های استاندارد تولید می‌شوند و شما باید در زمان خرید به سایز توجه کنید. به‌طور مثال، هر چقدر سایز میلگرد بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه مقاومت آن بالاتر می‌رود. با‌توجه‌به این موارد، شما باید از قبل نیازهای پروژه را مشخص کنید و به‌طور دقیق بدانید که کدام سایز مورد نیاز شماست. این مسئله به شما کمک می‌کند دقیقا چیزی را خریداری کنید که به آن نیاز دارید.

توجه به هزینه حمل‌ونقل

هزینه حمل‌ونقل یکی از مواردی است که در زمان خرید آهن مطرح می‌شود و حتی گاهی ممکن است این هزینه بسیار زیاد باشد. به‌طور مثال، تصور کنید که یک تولیدکننده معتبر در فاصله کمی از شهر شماست و تولیدکننده معتبر دیگری نیز حضور دارد که فاصله‌اش از شما زیاد است و برای خرید فولاد یا آهن از او، باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. در اینجا عاقلانه‌ترین کار این است که شما آهن‌های مورد نیاز خود را از تولیدکننده معتبری که در فاصله کمتری از شما قرار دارد، سفارش دهید تا بتوانید در میزان هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و پروژه‌های خود را به خوبی پیش ببرید.

آیا قیمت آهن در همه‌جا یکسان است؟

یکی از سوالاتی که همواره در زمان خرید آهن پرسیده می‌شود، در مورد قیمت آهن است. همچنین، بسیاری از افراد به این موضوع اشاره می‌کنند که قیمت آهن در یک برند با قیمت برند دیگر متفاوت است. بهتر است بدانید تفاوت‌هایی که در قیمت آهن دیده می‌شود، به دلیل تفاوت‌هایی است که در سطح کیفی آهن‌ها وجود دارد؛ بنابراین، هر چقدر کیفیت آهن بالاتر باشد، به همان اندازه قیمت نیز بالاتر می‌رود و شما باید مبلغ بیشتری را برای خرید پرداخت کنید.

بهتر است بدانید برخی از عوامل دیگر نیز بر قیمت آهن اثر می‌گذارند. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث نوسان در قیمت این متریال می‌شود، نوسانات بازار دلار است. زمانی که قیمت دلار روند افزایشی پیدا می‌کند، قیمت آن نیز بالا می‌رود و همین امر باعث می‌شود که صنایع به قیمت‌های مختلفی دسترسی داشته باشند. مسئله دیگر این است که برخی از اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای نیز می‌توانند قیمت این متریال را تحت تاثیر قرار دهند. تمامی این امور باعث می‌شوند که قیمت ثابتی در آهن وجود نداشته باشد و دائما قیمت‌ها به‌صورت متفاوت اعلام شود.

برای خرید آهن به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید آهن و نکات مهم در انتخاب آن مدنظر قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید برای خرید باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. همچنین، شما باید قبل از خرید مشخصات فنی آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که وزن آهن با وزن اشتال برابر است. اگر به دنبال مرکز معتبری برای تهیه تیرآهن هستید، می‌توانید به برند تخصصی آهن 505 مراجعه کنید. این سایت انواع آهن، میلگرد، پروفیل گالوانیزه و متریال‌های دیگر را به فروش می‌رساند. تمامی کارهای این سایت در یک بستر قانونی پیش می‌رود و نمادهای اعتماد آن در سایت وجود دارند.