فرق اصلی فلز برنج با برنز چیست؟

فرق اصلی فلز برنج با برنز چیست؟

ممکن است فلز برنج با فلز برنز اشتباه گرفته شود. تفاوت برنج و برنز در موارد زیر است. جهت یافتن خریدار ضایعات برنج با ما تماس بگیرید.

شکل ظاهری : آلیاژ برنز و آلیاژ برنج به دلیل ترکیب با مس قرمز هستند. زرد مایل به قرمز بزرگترین تفاوت از نظر شکل دو فلز ، ناهمواری سطح برنز در مقایسه با سطح برنج است ، یعنی برنج نرمتر از برنز است.

دوام :  برنز دوام بیشتری را در شرایط جوی دارد و مقاومتش بالاتر است.

سختی : برنز سخت تر از برنج است و مقاومت بالاتری دارد. سختی زیاد برنز باعث شده که شکل پذیری اش سخت باشد.

قیمت : قیمت وسایل و قطعات ساخته شده از برنز بالاتر از قیمت کالا های ساخته شده از برنج است.

خاصیت طبی : برنج به دلیل خاصیت ضد میکروبی در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از برنج معمولاً برای تهیه وسایل خانه مانند کتری ، قاشق ، سماور و قوطی استفاده می شود تا ظروف معدنی بدن تأمین شود.

الیاژ برنز

کدام بهتراند ، فلز برنج یا برنز؟

معمولاً بعد از تفاوت بین برنج و برنز ، بسیاری از افراد کنجکاو هستند و می خواهند بدانند برنج یا برنز کدام یک بهتر است؟ ابتدا باید بدانید که برنج و برنز چه موادی دارند:

برنج :  برنج ترکیبی از روی و مس است. بسته به درصد استفاده شده و ترکیب آن با مس برنج متفاوت خواهد بود. با افزایش مقدار روی برنج سخت تر خواهد شد. رنگ برنج مایل به زرد است و برنج با نام هایی مانند برنج قرمز ، برنج سرب ، برنج زرد و غیره شناخته می شود.

برنز : برنز از ترکیبی از عناصر مختلف مانند فسفر ، منگنز ، قلع و آلومینیوم ساخته شده است. آلیاژهای ساخته شده از ترکیب قلع و مس به عنوان برنز قلع اندود شناخته می شوند. فسفر در زمان ریخته گری به تولید برنز برای از بین بردن اکسیژن زدایی افزوده می شود و این نوع برنزها به برنزهای قلع اندود معروف هستند. برنز از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است و در دوران باستان در کشور ما به عنوان برنز شناخته می شده است.

الیاژ برنج

با توجه به ویژگی های ذکر شده ، شما باید انتخاب کنید که فلز برنز بهتر است یا فلز برنج ، زیرا در هر صنعت ، پاسخ متفاوتی به این سوال خواهید گرفت. کاربرد هر فلز در هر صنعت متفاوت است. در مورد انتخاب فلز برنز یا فلز برنج ، نتیجه می گیریم که برنز بهتر است زیرا برنز از مقاومت بالاتری برخوردار است و حتی در محصولات برنز ، ساخت ابزار برنز دشوار است و تولیدکنندگان با چالش روبرو می شوند ، به همین دلیل کمتر محصولات برنز را مشاهده می کنند. برنج بودن تولید و تولید قطعات محکم با برنز ریخته گری انجام می شود که گران است. نکته دیگر در مورد ساخت ابزار برنز ناهمواری ابزار برنز است زیرا برنز سخت است و ناهمواری ابزار برنز قابل تعمیر نیست و به دلیل زبری ممکن است مورد پسند خریدار ابزار برنز نباشد.

یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از ابزار برنز ، قیمت بالای برنز در مقایسه با برنج است. تفاوت بین برنز و برنج به قدری زیاد است که وسایل برنزی سه برابر موارد برنجی است. یکی از نقاط قوت برنز که چشمگیر هم هست ، دوام بالای آن است که از جو برنز در شرایط خاص محافظت می کند. اما نباید فراموش کرد که برنج در شرایط مختلف آب و هوایی نیز ماندگاری بالایی دارد اما ضعیف تر از برنز است. برخی از تولیدکنندگان برای کسب سود به محصولات برنز متوسل می شوند ، اما به طور کلی تولید ابزارهای برنجی بیشتر از ابزارهای برنز است. در پایان ، باید بپذیریم که برنج بهتر از برنز است زیرا قطعات برنج تولید شده نرمتر و صیقلی تر از برنز هستند و قیمت خوبی دارند و همچنین اگر دستگاه برنج رنگ پریده و قابل آبکاری باشد و لکه های کمتری در سطح وجود داشته باشد سطح برنج خود را نشان دهید.

دو شکل تولیدی از فلز برنز

فلز برنز به دو شکل ریخته گری یا تراش خورده تولید خواهد شد که هر یک را جداگانه شرح دادیم.

برنزهای مس و قلع کاری :مس و قلع برنز فلز ، این نوع مارک ها 1 / 25_10٪ قلع دارند و به مارک های فسفره معروف هستند. آلیاژهای مس و آلیاژهای قلع تقریباً 1/0 درصد فسفر دارند و فسفر باعث بهبود روند ریخته گری و رفع اکسیژن سازی می شود. اگر بعد از اکسیداسیون فسفر کمی باشد ، ترکیبی به نام P3CU تشکیل می شود و سختی برنز ساخته شده از قلع افزایش می یابد. برنزهای قلع دار از فلز برنج سخت ترند و به خصوص در شرایط کار سرد مقاومت بالایی خواهند داشت.

برنزهای مسی و قلع ریخته گری شده : سطح قلع بالای 10٪ باعث می شود ترکیبی از مس و قلع غیر قابل تحمل شود. اگر آلیاژهای ریخته گری 16SN در فلز برنج وجود داشته باشد ، از برنز برای ساخت قطعات محکم مانند چرخ دنده و یاطاقان استفاده می شود. برای اطمینان از سالم بودن فرآیند ریخته گری ، ساخت و تولید چرخ دنده ها با ریخته گری در مرکز انجام می شود. گرفت. تقریباً 10٪ SN ، اما بر اساس سطح بلبرینگ ، سرب به بلبرینگ اضافه می شود تا شکل برنز و مناسب بودن آن بهبود یابد.

دو شکل تولیدی از فلز برنز

از معرفی برنز تا کاربرد اساسی برنز

برنز فلزی است که 3000 سال قدمت دارد و فلزی قدیمی است که توسط دست انسان ساخته می شود. در قرون وسطی ، اروپایی ها با ترکیب قلع و مس برنز تولید می کردند. سالها بعد ، از برنز برای ساخت سازه استفاده شد و به تدریج جایگزین فلزات دیگر ، روی ، آلومینیوم و منگنز شد. سختی برنز به دلیل ترکیب آن است و با وجود سختی آن ، به راحتی تغییر کاربری می دهد. همچنین از آهن سخت تر و ماندگارتر است. برنز با افزودن مقداری فسفر سخت خواهد شد و بنابراین به طور گسترده ای برای پمپ ها ، بوش ها و شیرها استفاده می شود. مشخصات برنز را باید به شرح زیر ذکر کرد.

  • مقاوم بودن در برابر خوردگی به دلیل فیلری که در سطح برنز وجود دارد.
  • مقاومت در مقابل حرارت بالا به دلیل آلیاژهای که در درون برنز وجود دارد.
  • ماشین کاری
  • اصطکاک
  • جوش پذیر خیلی سریع جوش خواهد زد.
  • لحیم کاری با لحیم کاری قابل استفاده است.

در مورد استفاده از برنز باید گفت که استفاده از برنز طیف گسترده ای دارد. اما استفاده اساسی از برنز در یاتاقانهای بوش و یاطاقان دنده اتومبیل و برخی موتورهای کوچک است. سایر کاربردهای برنز عبارتند از:

  • سازه های موسیقی
  • پروانه کشتی
  • تماس های الکتریکی
  • ساخت مجسمه ها
  • ساخت سکه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *