مزایای تبدیل قراضه آهن به فولاد چیست؟

مزایای تبدیل ضایعات آهن به فولاد چیست؟

مزایای تبدیل ضایعات آهن به فولاد چیست؟ با توجه به اینکه روش سنتی بازیافت فلز در ایران و میزان عرضه و واردات ، پاسخگوی نیازهای فعلی صنعت فولاد نیست و همچنین ضایعات آهن را برای سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده برای دستیابی به تولید 24 میلیون تن فولاد در سال تأمین می کند. شرکت خرید ضایعاتی علی عبدی در زمینه خریدار ضایعات و خریدار ضایعات آهن در تهران در خدمت شما عزیزان میباشد.

میزان تولید ضایعات آهن در ایران 1.6 میلیون تن در سال است. در سالهای گذشته به 2.5 میلیون تن رسیده بود. نیاز کشور به 1404 ، در صورت بازیافت با ایجاد واحدهای صنعتی ، حدود 6 میلیون تن در سال است. فلزات ، متمرکز در هر منطقه ، هر دو زباله فولادی بازیافتی و زباله های صنعتی ، عمومی و خانگی به قراضه مناسب ، ارزان و در دسترس تبدیل می شوند.

اکنون با توجه به اینکه عمر مفید خودرو حدود 5.7 سال است و پس از آن خودرو مربوطه باید بازیافت شود و قراضه آن به چرخه استفاده برگردد ، بیش از 4 میلیون خودرو دست دوم در ایران وجود دارد و به دلیل عملکرد ضعیف در بازیافت ، فقط حدود 200000 مورد از این موارد هر ساله بازیافت می شود ، بنابراین بسیاری از اتومبیل های متروکه در کلان شهرها دیده می شوند. بنابراین با صنعتی شدن بازیافت خودروهای دست دوم علاوه بر تهیه قراضه مناسب و کافی برای صنعت فولاد ، گام بلندی به سرعت برای پاکسازی محیط کشور برداشته خواهد شد.

مزایای تبدیل قراضه آهن به فولاد چیست؟

عدم دانش در مورد چگونگی کارایی بازیافت صنعتی باعث شده است که این دیدگاه در بازار ایران وجود داشته باشد که فلز قراضه کافی در دسترس نیست ، در حالی که نه تنها بازیافت صنعتی به مقدار آن ارتباط ندارد ، بلکه هزینه های پایین تولید ، استاندارد سازی محصول ، بازده بالا و سودآوری نیز دارد. . تعداد دیگری از حقایق نیز دیدگاه مخالف را اثبات می کنند.

واردات آهن قراضه نیز موضوعی است که سالها توسط مجامع مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و علیرغم پایان جنگ اخیر در کشورهای همسایه ، آنها منبع خوبی برای قراضه هستند. اما برخی بر این باورند که فلزات قراضه در عراق و افغانستان به دلیل بمب گذاری ها و جنگ مداوم حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی خطرناک است که نمی توان قبل از شستشوی شیمیایی خاص از آنها استفاده کرد و از ایمن بودن آنها در هنگام خرد کردن و حمل و نقل و واردات اطمینان حاصل کرد. غیرقانونیه.

مدت هاست كه كشورهای اروپایی چرخه استفاده از فلزات را در داخل كشورها و اتحادیه اروپا به پایان می رسانند و فقط گاهی اوقات می توانند قراضه خود را در بازارهای جهانی بفروشند. خودروسازان این کشورها بزرگترین مراکز بازیافت را تأسیس کرده اند.

ایالات متحده نه تنها به دلیل سرمایه گذاری گسترده ، متنوع و با فناوری پیشرفته در صنعتی سازی بازیافت فلز ، بزرگترین صادرکننده فولاد قراضه در جهان است ، بلکه به دلیل ماهیت استراتژیک ، عرضه و قیمت جهانی این ماده اولیه را نیز کنترل می کند. یافتن ارتباط قوی صنعت فولاد کشور با قراضه وارداتی ، نیازمند هماهنگی های سیاسی است.

در نتیجه ، راه منطقی ، عملی و ملی برای محافظت ، حمایت و پایداری از صنعت فولاد کشور که به بستر اصلی توسعه در ایران تبدیل شده ، صنعتی سازی بازیافت فلز است. به تعبیری ، تنها در صورت تأسیس مراکز بازیافت کشتی های فرسوده در جنوب ایران ، قراضه مناسب برای فولاد ساز این منطقه به راحتی تأمین می شود.

در پایان باید تأکید کرد که اگر در صنعت سازی بازیافت فلزات در ایران اقدامات فوری انجام نشود ، این بحران به زودی به یک ضرر بزرگ تبدیل خواهد شد.

بازار قراضه اهن

 آیا درست است که عده‌ای افراد خاص، بازار ضایعات آهن را در کشور در انحصار خود گرفته‌اند؟

وجود مافیا در بخش خریدار ضایعات آهن با نحوه شکل گیری آن در اذهان عمومی متفاوت است. با این حال ، در هر صنف تعدادی تخلف وجود دارد و این در صنف آهن قراضه امری غیر معمول نیست. در صورت سازماندهی تخلفات ، باید دید چه عواملی باعث بروز این مسئله شده است. شاید یکی از اصلی ترین تخلفات در این زمینه این باشد که آهن قراضه یک صنعت معدن است و کارخانه های فولاد به شدت به آن احتیاج دارند

به چه دلیل کارخانه‌های ذوب آهن به صنایع بازیافت فلزی وابسته هستند؟

لازم به ذکر است که تولید فولاد به دو شکل سنگ آهن یا از طریق قراضه انجام می شود و اگر آنها بخواهند از سنگ آهن فولاد تولید کنند باید 30 گیگاژول انرژی به ازای هر تن فولاد مصرف شود که این میانگین جهانی است. تحقیقات نشان داده است که به طور متوسط ​​50 گیگاژول یا 20 گیگاژول در داخل کشور برای تولید یک تن فولاد مصرف می شود که گرانتر از متوسط ​​جهانی است. این یک مسئله استراتژیک برای ایران و همه کشورهای جهان است. مصرف انرژی در کارخانه های تولید فولاد در ایران چندین برابر بیشتر از متوسط ​​جهانی است.

مزایای تبدیل قراضه آهن به فولاد چیست؟

استفاده از قراضه تولید برای تولید فولاد دارای مزایای بی شماری است ، یکی از آنها این است که مصرف انرژی تا 75٪ کمتر از تولید شده توسط سنگ آهن است که باعث حذف مواد اضافی از خط تولید فولاد می شود و از طرف دیگر آهن را نیز می گیرد سنگ معدن از معادن با هزینه زیاد. در حالی که سطح بالایی از آلودگی محیط زیست را ایجاد می کند ، کشورهای غیر استخراج کننده نیز در تولید فولاد با مشکلات بی شماری روبرو هستند و مجموعه این عوامل باعث شده تجارت آهن قراضه بسیار مهم باشد و کشورهای صنعتی به فکر گسترش واردات قراضه باشند. همزمان واردات این محصول استراتژیک در کشور ما ممنوع شد.

مقصر بازار سیاه اهن کیست

دلیل اصلی غیرقانونی اعلام شدن واردات قراضه آهن از عراق و افغانستان در سال گذشته چه بود؟

مقامات گفتند که دلیل واردات غیرقانونی قراضه ترس از آلودگی مواد زائد به مواد شیمیایی است. اما این مشکلی نیست که بخواهد از واردات سودآور این محصول جلوگیری کند و امروزه با گسترش علم ، دستگاه های اندازه گیری می توانند به راحتی این مشکل را برطرف کنند و به راحتی هر گونه آلودگی شیمیایی در مواد آهنی را تشخیص دهند.

چگونه واردات قراضه از عراق و افغانستان دوباره آزاد شد؟

در ژوئن سال جاری ، مقامات اعلام کردند که واردات قراضه از عراق و افغانستان رایگان بوده است. اما این سوال مطرح می شود که چه عواملی منجر به از سرگیری واردات می شود و آیا تیم های پشت صحنه در این زمینه وجود دارند؟ واردکنندگان آهن قراضه برای واردات هر تن از این محصول مجبور به پرداخت 4٪ عوارض گمرکی ، 9٪ مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات شهرداری ، آموزش و پرورش و غیره هستند که البته گاهی اوقات به 13٪ نیز می رسد. این امر باعث می شود که واردات آهن قراضه سود کمتری برای وارد کننده داشته باشد و حتی در برخی موارد تصمیم به ایجاد کارخانه ای در عراق یا افغانستان برای صادرات به ترکیه می گیرد.

راهکار شما برای نظامند کردن حوزه ضایعات آهن در کشور چیست؟

در زمینه پسماند آهن هیچ اتحادیه صنفی وجود ندارد و پیشنهاد ما این است که به عنوان یک اتحادیه کلیه مسائل مربوط به پسماند آهن پیگیری شود و این امر باید تحت نظارت مستقیم وزارت صنعت ، معدن و تجارت به تولیدکنندگان انجام شود. ، مصرف کنندگان و نهادهای نظارتی. این یک عضو است و تصمیماتی که در نهایت گرفته می شود با یکدیگر منافاتی ندارند و قدرت اجرایی دارند. به جای افزایش بنزین ، دولت باید علاوه بر عدم فشار بر گروه های کم درآمد ، اقداماتی مانند افزایش قیمت گاز برای کارخانه های تولید فولاد که به راحتی انرژی را هدر می دهند ، در نظر بگیرد تا بتواند در این شرکت ها بهره وری را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که این نوع پشتیبانی که اکنون دولت از واحدهای تولیدی مانند فولاد و اتومبیل انجام می دهد درست نیست و بسیاری از آنها نیازی به این نوع حمایت ندارند و باعث می شود بهره وری آنها بیش از پیش کاهش یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *