بهترین و پر فروش ترین نوشیدنی ها در ایران را بشناسید

در صنعت مواد غذایی نوشیدنی جز جداناپذیر است. روزانه در سراسر جهان میلیارد ها نفر از نوشیدنی گرم یا سرد استفاده می کنند. امروزه تنوع زیادی که در نوشیدنی ایجاد شده باعث شده انتخاب راحتتر شود. نوشدنی هایی مانند : چای ، انواع دم نوش گیاهی ، انواع قهوه ، نوشیدنی انرژی زا ، نوشیدنی میوه ای گاز دار ف آب جو بدون الکل و انواع آبمیوه جز پر طرفدار ترین نوشیدنی ها هستند. فروشگاه شوکوکارن عرضه کننده انواع نوشیدنی سرد ، گرم انواع شکلات  ، تافی ، و… است. در ادامه با ما همراه باشید تا پر فروش ترین نوشیدنی ها در ایران را بشناسیم.

صنعت نوشیدنی در ایران

صنهت نوشیدنی در ایران به خصوص نوشیدنی سرد از قدمت طولانی برخوردار است. باتوجه به اطلاعات به دست آماده رتبه اول در نوشیدنی های سرد به نوشابه و انواع انرژی زا تعلق دارد. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی در ایران و داشتن تجهیزات مناسب نقش مهمی در کیفیت انواع نوشابه و انرژی زا دارد همین افزایش کیفیت محصولات باعث موفقت چشمگیر صنعت نوشیدنی در ایران شده است.

انواع نوشیدنی های پر فروش در ایران

به طور کلی نوشیدنی ها به دو دسته گرم ، سرد تولید میشوند و نوشیدنی های سرد به دو دسته گاز دار و بدون گاز تولید میشوند. نوشیدنی های گاز دار مانند : انواع نوشابه ، مائ الشعیر ، آب معدنی گاز دار ، شربت و دوغ ، انواع نوشیدنی میوه ای گاز دارد. فروشگاه بزرگ شوکوکارن عرضه کننده تمام محصولات و انواع نوشیدنی های سرد و گرم است.

1 دوغ

دوغ یک نوشیدنی سنتی و اصیل ایرانی است که مکمل خوبی در کنار وعده های غذایی محسوب میشود. این نوشیدنی جز پر طرفدار ترین نوشیدنی ها محسوب میشود.

2 ماءالشعیر

 

در زبان انگلیسی از ماءالشعیر بانام Beer یاد می‌شود که به معنای آبجو است. علت این نام‌گذاری جو موجود در ماءالشعیر است که به‌عنوان ماده‌ی اصلی این نوشیدنی شناخته‌شده است.

 

ماءالشعیر، عصاره‌ای از جوانه‌های جو است که برای تهیه‌ی آن، دانه‌های جو پس از پاک‌سازی، برای چند روز در مخزنی قرار می‌گیرند تا جوانه بزنند. پس‌ازآن با جوانه‌های جو یا همان مالت، ماءالشعیر تولید می‌شود.

بهترین مارک ماءالشعیر ایرانی

دلستر

شمس

جوجو

ایستک

اسکای

استار

عالیس

 

3 در تقسیم بندی دیگر، نوشیدنی‌ها بر اساس میزان کنستانتره و آبمیوه طبقه‌بندی می‌شوند. بر این اساس، نوشیدنی‌ها به ۴ گروه زیر تقسیم می‌شوند:

 

فرآورده های یخی (مثل یخمک ها که اصلاً آبمیوه ندارند و از شکر و اسانس تشکیل‌شده است)

نوشیدنی های بدون گاز (حداقل ۲۵% آبمیوه دارند)

نکتارها (حداقل۳۰ تا ۵۰ درصد آبمیوه دارند)

آبمیوه ها (۱۰۰ درصد آبمیوه هستند)

معرفی بهترین مارک آب میوه ایرانی

 

سن ایچ Sun ich

تکدانه Takdaneh

سان استار Sun star

گلشن Golshan

انیک Onic

شادلی Shadli

اروم آدا urum ada

پدیده Padideh

ساندیس sandis

چینود chinood

4 انواع شربت‌های ایرانی

 

شربت‌ها در واقع با شکر حل شده و غلیظ در آب جوش آماده می‌شوند ولی تفاوت در اضافه کردن طعم‌های دلخواه خود را به آن است و به راحتی انواع مختلفی از آن را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

 

در ادامه به معرفی محبوب‌ترین شربت‌های ایرانی می‌پردازیم:

 

سکنجبین

لیمو و گلاب

تخم شربتی

خاکشیر

بهارنارنج

زعفران

بیدمشک

نعنا

 

طعم مهم ترین ملاک در خرید نوشیدنی

بنا بر تحقیقات انجام‌شده در یک نظرسنجی، بیش از ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان طعم نوشیدنی را ملاک انتخاب خود قرار داده‌اند. برای حدود ۱۹ درصد از این افراد نیز ارزش غذایی نوشیدنی اهمیت دارد.  طبق یک مطالعه از مراکز خرید نوشیدنی‌ها در ایران، بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان (حدود ۵۲٫۸درصد) نوشیدنی‌های روزمره خود را از سوپرمارکت‌های محلی، حدود ۳۶٫۷ درصد آنها از هایپرمارکت‌ها، ۸ درصد از مینی‌مارکت‌ها و حدود ۲٫۴ درصد آنها خرید خود را به‌صورت عمده انجام می‌دهند. با توجه به میزان استفاده و مدت‌زمان نگهداری این قبیل محصولات، نتایج حاصل، چندان هم دور از انتظار نیست.

قهوه بخورم یا انرژی زا

مواد تشکیل دهنده این قوطی انرژی زا و اثرات آنها روی بدن از قرار زیرند:

– افدرین: محرکی که روی اعصاب مرکزی بدن تاثیر می‌گذارند که معمولا در داروهای کاهش وزن استفاده می‌شوند اما تاثیرات مخربی روی کارکرد قلب می‌گذارند.

 

– تائورین: تائورين يك آمينو اسيد غير ضروري مي باشد. در ساخت بافت عضلاني نقش دارد و به منظور هضم چربي ها، كنترل كلسترول خون و جذب ويتامين هاي محلول در چربي به آن نياز داريم. تائورين يك آنتي اكسيدان بوده و همچنين خاصيت سم زدايي از بدن را دارد.

 

تائورين در بدن باعث كاهش فشار خون مي گردد. مصرف تائورين موجود در نوشابه هاي انرژي زا باعث تحريك سيستم عصبي، افزايش انرژي، رفع خستگي، نشاط آوري، افزايش استقامت و رفع استرس مي شود.

این ماده در ترکیب با اینوزیتول و کافئین برای افزایش هوشیاری در فعالیت های مغزی موثر است.

– جینسنگ: برای کاهش استرس و ازدیاد انرژی

– ویتامین گروه ب: گروهی از ویتامین‌ها که می‌توانند شکر موجود در نوشابه را به انرژی تبدیل کرده و سبب ساخته شدن ماهیچه شوند.

– دانه گوارانا: که از برزیل تهیه شده و محرکی قوی است.

– کراتین: اسید اورگانیکی که برای تولید انرژی ماهیچه‌ها مفید است.

– دانه جینکو: دانه‌ای درختی که برای بهبود حافظه مفید است.

با نگاه به اجزای تشکیل دهنده این نوشابه به نظر می‌رسد که تمامی اجزای تشکیل دهنده آن را مواد طبیعی تشکیل داده‌اند.

تمام نوشیدنی های انرزی زا که در فروشگاه شوکوکارن موجود است از مواد طبیعی و با کیفیت تولید میشود. که با مراجعه به وبسایت ما میتوانید انواع نوشیدنی دلخواه خود را خریداری کنید.

کالری قهوه و کالری نوشابه انرژی زا

کالری واحدی از انرژی است که از طریق غذاها و نوشیدنی ها مصرف می شود. آنها همان چیزی هستند که به ما انرژی لازم برای گذراندن روز را می دهند. هر زمان که ورزش می کنیم کالری می سوزانیم.

یک فنجان قهوه معمولی کالری بسیار کمی دارد (یک فنجان متوسط ​​حدود 1 الی 5 کالری دارد) – البته قبل از اضافه کردن شیر و شکر.

از طرف دیگر نوشیدنی انرژی زا مانند Monster حدود 110 کالری دارد. در حالی که ممکن است این یک پیروزی برای نوشیدنی های انرژی زا به نظر برسد، برعکس این موضوع صادق است.

این به این دلیل است که دریافت کالری از غذاهای سالم به جای غذاهای ناسالم مهم است. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که کالری زیادی در روز مصرف نمی کنید، زیرا این می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

به همین دلیل، بهتر است قهوه بنوشید و کالری خود را از دیگر انواع غذاهای سالم دریافت کنید.

هر فنجان قهوه سیاه  تقریباً یک کالری دارد. وقتی قهوه را دم می کنید، کافئین، طعم دهنده ها و روغن های طبیعی را از دانه ها استخراج می کنید. اگر از فیلتر کاغذی استفاده می‌کنید، فنجان دم‌آوری شده روغنی در آن نخواهد داشت و ممکن است برای قلب شما بهتر باشد.

منبع : شوکوکارن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *