در شناخت انواع پاستا حرفه‌ای شوید

پاستا نام یکی از مواد غذایی پرطرفدار است که در اشکال گوناگون وجود دارد و پایه اصلی بسیاری از غذاها است. این ماده غذایی پرطرفدار تنوع بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

پاستا در اصل یک غذای ایتالیایی است. مردم مهاجر این کشور، پاستا را با خود به همه جا می‌بردند و به این شکل آن را در همه جا معرفی کردند. پس از مدتی، پاستا به یک غذای بین‌المللی و معروف تبدیل شد.

برای آشنایی با انواع پاستا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پاستا چیست؟

واژه Pasta در زبان ایتالیایی به‌معنی خمیر است. پاستا ترکیبی از آب، تخم مرغ و آرد است و هر پاستا بسته به اندازه و شکل ظاهری آن در تهیه غذای خاصی کاربرد دارد.

سرآشپزان در تهیه غذاهای متفاوت، از انواع مختلف پاستا استفاده می‌کنند. پاستا در بعضی از خوراک‌ها، غذاها، سالادها، پیش غذاها و سوپ‌ها استفاده می‌شود.

اسم انواع پاستاها

پاستاها در مدل‌ها و شکل‌های متفاوتی وجود دارند که هر کدام را می‌توان در غذایی ویژه استفاده کرد. جالب است بدانید حدود 350 مدل مختلف پاستا وجود دارد. در این قسمت تعدادی از متفاوت‌ترین و ناشناخته‌ترین پاستاها را نام می‌بریم.

راویولی

اولین قدم برای آشنایی با انواع پاستا Ravioli است. این پاستای متفاوت به شکل بالشتک گرد یا مربع سرو می‌شود که داخل آن را با گوشت، سبزیجات و پنیر پر می‌کنند. راویولی با رومال روغن یا کره پخته می‌شود و با انواع سس‌ها قابل استفاده است.

تروفیه

Trofie یکی از پاستاهای باریک پیچ‌خورده است. این پاستا با سس پستو ترکیب خوش‌ طعمی به ‌وجود می‌آورد.

تورتلینی

Tortellini نوعی پاستای حلقه‌ای است که می‌توان داخل آن را با گوشت، سبزیجات و پنیر پر کنید. نوعی دیگر از پاستا که بزرگ‌تر از تورتلینی است، تورتلونی نام دارد.

آچینی دی پپه

Acini Di Pepe به‌معنای لغوی دانه فلفل است و در سالادها و سوپ‌ها کاربرد دارد. البته ناگفته نماند که این پاستا از دانه فلفل نیز ریزتر بوده و در ایتالیا نمادی برای باروری است.

کاسارچه

Casarecce یکی از پاستاهای معروف جنوب ایتالیا است که ظاهر لوله‌ای شکل دارد. این پاستا در غذاهای مختلفی استفاده می‌شود و بهتر است کمی سفت باشد تا زیر دندان احساس شود.

روته

Ruote شبیه چرخ دوچرخه است. به سایز بزرگتر این پاستا روتله می‌گویند. روته و روتله هر دو در سوپ، سالاد و انواع سس‌ها شامل سس گوشتی، سس پنیری و سس خامه‌ای استفاده می‌شوند.

کالاماراتا

Calamarata پاستایی لوله‌ای و نرم است که برای ترکیب با سس‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شود. نوع ریزتر این پاستا کالامارتی نام دارد.

جملی

نوعی پاستای پیچی که شبیه به دو رشته درهم‌پیچیده است، Gemelli نام دارد. این پاستا با انواع سس‌ها و سبزیجات به‌خوبی ترکیب می‌شود.

آنلی

Anelli در لغت به‌معنای حلقه‌های کوچک است. این پاستا بیشتر در سوپ و سالاد استفاده می‌شود. آنلینی نوع ریزتری از این پاستا است.

فتوچینی

Fettuccine که نوعی پاستای نواری تخت است، در اکثر غذاها و با انواع سس‌ها ترکیب می‌شود. این پاستا ضخامت زیادی دارد و با انواع مخلفات منطبق است.

اورزو

Orzo یکی از انواع مختلف پاستا است که ظاهری شبیه برنج دارد. می‌توان از این پاستای ریز در انواع سوپ‌ها و سالادها استفاده کرد.

مافالدا

Mafalda همان لازانیای مینیاتوری است. این پاستا که از طرف لبه‌ها چین‌دار است، در هر غذایی و با هر نوع سسی ترکیب می‌شود.

تنوع پاستاها بسیار بیشتر از تعدادی است که در این مطلب نام بردیم، بنابراین به‌سختی می‌توان اسم تمام آن‌ها را به خاطر سپرد. البته لزومی ندارد اسم انواع پاستاها را یاد بگیرید. برای خرید پاستا، یک دیدگاه کلی از شکل ظاهری آن‌ها و کاربرد هر کدام داشته باشید، کفایت می‌کند.

خواص پاستا

پاستا سرشار از کربوهیدرات است و سوخت بدن را برای مدتی تامین می‌کند. این ماده غذایی برخلاف تصور اکثر افراد، باعث چاقی نمی‌شود. علاوه براین، اگر پاستا با مواد سالم و سس‌های مقوی پخته شود، غذایی کاملا سالم محسوب می‌شود.

سخن نهایی

پس از آشنایی با انواع پاستا، بهتر است غذاهایی را که با این ماده غذایی پرکاربرد تهیه می‌شوند، بشناسید. امروزه انواع مختلف پاستا در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را تهیه و آشپزی کنید.

شناخته‌شده‌ترین پاستا در ایران که به‌جای اسم انواع پاستاها به‌کار می‌رود، ماکارونی است. ماکارونی اسم غذایی است که از پاستاهای کوچک لوله‌ای به‌همراه سس خامه‌ای و پنیر تهیه می‌شود.

شما میتوانید مطالب جالب دیگر را در مجله اینترنتی گلزاد بخوانید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *