آنچه خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند

آنچه خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند

خرید و فروش ضایعات

در این مقاله سعی می کنیم برخی از مهم ترین نکات خرید ضایعات و همچنین مشکلات و سختی های موجود در این زمینه را یادآور شویم. اگر دوست دارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

مراحل فروش ضایعات

بخشی از آنچه خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند، مراحل فروش ضایعات است. در هنگام فروش انواع ضایعات لازم است مشخصات محموله اعم از وزن، اولیه یا فرعی، نوع، محل تحویل با خریداران و فعالان این حوزه تا زمان توافق نهایی در میان گذاشته شود. در واقع بازه قیمتی را اینگونه تخمین می زند تا قیمت های اعلام شده توسط خریداران مختلف با هم مقایسه شود و فرد بتواند خودرو را با قیمت مناسب بفروشد. بسته به اعتبار طرف معامله ممکن است به صورت نقد یا اقساط انجام شود. خریداران معمولاً به دلیل کاهش بار مالیاتی، پول را به صورت نقد یا از طریق چندین حساب منتقل می کنند.

مراحل خرید ضایعات

یکی از مراحل خرید ضایعات، بسته به نوع مواد بازیافتی، خریدار ضایعات می تواند با ثبت آگهی، محصول مورد نیاز را تحویل دهد. شناسایی تامین کنندگان نیز می تواند به آنها در تهیه این مواد کمک کند. برای اطلاع از نحوه ثبت آگهی طبقه بندی شده به سایت مراجعه کنید.

مراحل فروش ضایعات

نکات مهم که خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند

در ابتدا لازم به ذکر است که خرید و فروش فلز ضایعات در کشور ما رایج است، اما در واقع آنچه در بازار خرید و فروش این محصولات وجود دارد، نوسانات مداوم به دلیل وابستگی شدید قیمت آنها به جهان است. قیمت ها و سایر پارامترها ارزها در بازار آنها دیده می شود و جزء لاینفک آن بازار خواهند بود. نکات مهم که خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند :همچنین برای ورود به این حرفه باید بدانید که مس ضایعات که مصارف زیادی دارد تا سه سال پیش توسط خریداران بزرگ خریداری می شد. و فروش به صورت نیم ارزی باعث انصراف شرکت از خرید شد.

نظر کارشناسان در مورد خرید و فروش ضایعات

البته نظر کارشناسان در مورد خرید و فروش ضایعات معتقد بودند که اگر این خریدار عمده مس ضایعات برود وضعیت برای سایر خریداران بهتر خواهد بود اما کاهش مس ضایعات، جایگزینی ظروف آلومینیومی و مسی، ظهور لوازم جدید و مدرنیته و تبدیل مس به عنوان یک عنصر تزئینی در خانه ها همچنین کاهش قدرت خرید اکثر مردم باعث کاهش اندازه ضایعات آن شده است. این مشکل در صنعت نیز احساس می شود. با این حال، برای قضاوت کامل در این مورد، تحویل و تحویل نیز باید در نظر گرفته شود. مشکلاتی مانند تحریم ها باعث کاهش بودجه شرکت های دولتی مانند مخابرات برای نوسازی تجهیزاتی مانند کابل ها و سیم های مسی شده است. حتی زمانی که خودروها اسقاط می شوند، مقادیر ضایعات مس بدست می آید که در سال های اخیر از اسقاط خودروها کاهش یافته است. از سوی دیگر، صادرات مس با وجود ممنوعیت آن، یکی دیگر از عوامل محدودکننده بازار مس ضایعات در کشور است. به فعالان این حرفه نیز مالیات بر ارزش افزوده پرداخت خواهد شد.سازندگان مقاطع برنجی یکی از مهم ترین خریداران مس ضایعات هستند. البته لازم به ذکر است که امکان رویای سرمایه در این بازار به دلایل مختلفی بسیار زیاد است. دوره های زمانی مختلف می تواند به طور قابل توجهی حجم فروش کلی در بازار را تغییر دهد. خریدارانی که به دنبال معامله خوبی برای خرید فلز ضایعات هستند می توانند دو ماه آخر سال یعنی بهمن و اسفند را انتخاب کنند، زیرا فروشندگان عموما در انبار هستند و قصد دارند انبارهای خود را خالی کنند. در نتیجه حجم حراج در حال افزایش است. ولگردی خرید نیز در این مدت در حال افزایش است. زیرا وجود تعطیلات نوروزی باعث می شود که صاحبان شرکت های مصرف کننده از جمله شرکت های بازیافت، پلیمر و فولاد به فکر تهیه مواد مورد نیاز خود باشند. از طرفی با شروع سال جدید شاهد یک اتفاق طبیعی و عادی در افزایش قیمت ها خواهیم بود که دلیل اصلی ترغیب خریداران به خرید ضایعات قبل از سال جدید است. البته افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت ها نیز می شود. به طور کلی فصل سرد به دلیل کاهش ساخت و ساز سخت تر خواهد بود.

همچنین به صورت تجربی مشاهده شده است که رونق خرید و فروش قبل از شروع ماه محرم و رمضان بیشتر بوده و به صورت انبوه معامله می شود. این در حالی است که در فصول گرم سال که تجهیزات برودتی مانند کولر و همچنین پمپ آب در چاه های کشاورزی کاربرد بیشتری دارد، ضایعات آنها که حاوی فلز ضایعات است افزایش می یابد.

نکته دیگری که می تواند به کارگران و فعالان این حوزه به ویژه مبتدیان کمک کند این است که هر چه حجم بار بیشتر باشد فروش بهتر و سود بیشتر است.زیرا بارهای کوچک عمدتاً توسط واسطه ها خریداری می شود که مطمئناً سود اصلی آنهاست. برای ورود به این کلاس باید امکان تداوم کار وجود داشته باشد. چون اگر مشتری بیاید و دست خالی برگردد از تعداد مشتری ها کم می شود. به عبارت دیگر اعتمادی که برای ادامه معامله لازم است ایجاد نمی شود و یا در صورت ایجاد به مرور زمان از بین می رود.

با توجه به انواع ضایعات به خصوص فلزات، باید توجه داشت که هر چه بار تمیزتر باشد، تقاضا بیشتر و قیمت نیز بالاتر است. بنابراین، جداسازی باید به عنوان یک اصل مهم در کار تلقی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *