آنچه خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند

حرفه تجارت ضایعات

الکترونیک ضایعات که در سال‌های اخیر از وجود فلزات گرانبها مانند طلا و پالادیوم و همچنین فلزات غیرآهنی مانند مس و آلومینیوم بهره برده است، ممکن است گزینه‌ای برای خریداران و فروشندگان ضایعات باشد که آن را راحت می‌دانند. در مورد کاتالیزورهای خودرو نیز باید توجه داشت که بسته به نوع و مدل خودرو می توان مقادیر مختلفی از فلزات گرانبها را استخراج کرد. به طور طبیعی، خودروهای لوکس امروزی از کاتالیزورهای با کیفیتی استفاده می کنند که از نظر مالی نیز ارزش بیشتری دارند. بنابراین خریداران و فروشندگان ضایعات می توانند انواع ضایعات را بدون محدودیت دامنه خرید و فروش کنند.

علاوه بر این، آستانه سود گرانول و لاستیک نیز بالاست و کمتر تحت تاثیر نوسانات قیمت قرار می گیرد. اما نکته مهم در مورد بازار این است که فروش آن نسبت به سایر ضایعات دشوارتر است. همچنین می توان روی پلاستیک و پلیمرها سرمایه گذاری کرد که بیشترین درصد فراوانی را در بین ضایعات دارند. تقریباً تمام 24 میلیون خانواری که در کشور زندگی می کنند این نوع ضایعات را تولید می کنند. با این حال، مقدار و حجم آنها متفاوت خواهد بود. کاغذ و مقوا که از دیگر مواد ضایعات هستند نیز می توانند فرصت های شغلی را فراهم کنند. خرید این گروه از ضایعات نیز نسبت به سایر فلزات آسانتر است و نوسانات قیمت آن به اندازه نوسانات قیمت در بازار فلزات ضایعات نیست و استرس روانی کمتری در بحث خرید و فروش ایجاد خواهد کرد.

به عنوان یک تازه وارد در حرفه تجارت ضایعات، باید از تخلفات و کلاهبرداری هایی که در این مورد رخ می دهد نیز آگاه باشید. به عنوان مثال، برخی از خریداران بارهایی با وزن خاصی خریداری می کنند که هنگام تحویل، به دلیل ناخالصی هایی مانند کف پوش های آغشته به روغن و خاک سوخته در کف سینی ها در بارهای فلزی، متوجه افت بار می شوند. همچنین، برخی از خریداران ممکن است به سادگی از کامیون خود برای جابجایی بار استفاده کنند، که ممکن است با مسئول توزین تبانی کنند تا وزن واقعی آن را دست کم بگیرند.

برخی از فروشندگان به جای ارائه فاکتور فروش شامل اطلاعات کامل واحد فروش، آدرس، شماره تماس، شماره سریال و مهر، رسید فروش را تحویل می دهند تا مسئولیت معامله زیر را بر عهده نگیرند.

نکته دیگری که فروشندگان باید به آن توجه کنند این است که گاهی اوقات خریداران قیمت ضایعات را بالاتر از میانگین بازار تبلیغ می کنند تا جذب آن راحت تر شود. اما در هنگام بارگیری با کاهش وزن بار، آن را با قیمت کمتری خریداری می کنند. در بسیاری از موارد، فروشنده حتی ممکن است از چنین تقلبی آگاه نباشد.

از کامیون های مشابه برای بارگیری توسط برخی از خریداران که در نهایت یک کامیون سبک تر برای تعیین وزن روی ترازو می رود. در این موارد از پلاک های مشابه استفاده می کنند. در واقع جعل پلاک برای این منظور انجام می شود.

لاستیک های فرسوده همچنین این توانایی را دارند که به راحتی مواد پرکننده مانند آب و خاک را در خود جای دهند. بنابراین بررسی دقیق محموله در زمان خرید ضروری است. همچنین امکان پر کردن بطری های پلاستیکی با آب وجود دارد.

شما همچنین باید از هزینه های سرقت آگاه باشید که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

تحویل و تخلیه در شب می تواند مشکل ساز باشد. زیرا ممکن است حاوی مقدار زیادی ناخالصی باشد اما در آن زمان قابل مشاهده نباشد. البته به طور کلی یکسری استانداردها برای تحویل بار باید در نظر گرفته شود و بار توسط افراد مطمئن ارزیابی شود.

علاوه بر این، کالیبراسیون مداوم ترازو ضروری است. در برخی موارد سرنشینان هنگام توزین کامیون حضور دارند که در این صورت بار فروخته شده به کارخانه و مراکز بازیافت بیشتر خواهد بود. تکرار این کار در طول زمان می تواند باعث خسارات زیادی در کارخانه شود.

برش، پرس، رسوب لجن، سوزاندن و شکل دهی در بارهای پرس نیز نقش بسزایی در افت بار خواهد داشت.

در مقاله قبل به آنچه خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند اشاره شد. این مطلب نیز در ادامه نکات قبلی ارائه می گردد.

حرفه تجارت ضایعات

برخی قوانین موجود در خرید و فروش ضایعات

یکی از موضوعاتی که درآنچه خریداران و فروشندگان ضایعات باید بدانند مهم است بدانید برخی قوانین موجود در خرید و فروش ضایعات است .که شرکت ها ملزم به رعایت ان هستند. شرکت‌های مدیریت پسماند شهری برای فعالیت‌های مختلف خود از جمله جداسازی، جمع‌آوری، پردازش و بازیافت و همچنین دفع یا تولید انرژی از آنها از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. سرمایه گذاری در راه اندازی و بهره برداری از تسهیلات مربوط به این بخش نیز مشمول طرح معافیت مالیاتی است.
رعایت الزامات زیست محیطی برای جلوگیری از آسیب و کاهش آلودگی ناشی از ضایعات. عدم رعایت این قوانین منجر به پیگرد قانونی قوه قضائیه می شود که گاهی اوقات منجر به تعطیلی واحد می شود.
با توجه به وجود خطرات مختلف از جمله شیوع عفونت ها و شیوع بیماری های مختلف در درمان ضایعات و همچنین حاد بودن برخی از آنها وجود مواد رادیواکتیو، جیوه، کادمیوم، آزبست و …. بین ضایعات صدمات جسمی در اثر بی احتیاطی و مواردی از این دست سلامت افرادی که این حرفه را انجام می دهند تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین باید برای همه افراد تجهیزات و تمهیدات لازم برای رعایت اصول ایمنی و بهداشت فراهم شود. از این نظر باید انباری مناسب با توجه به نوع ضایعات تهیه کرد.

کلید موفقیت در خرید و فروش ضایعات

مشاوره کلید موفقیت در خرید و فروش ضایعات

کسب و کارهای ضایعات که به دلیل نتایج ارزشمند خود به عنوان یک حرفه مهم در تمام نقاط جهان شناخته می شوند، نیاز به مشاوره، اطلاعات و به روز رسانی مداوم دارند. مشاوره کلید موفقیت در خرید و فروش ضایعات است. در واقع این عوامل رمز موفقیت در این شغل هستند. فراز و نشیب هایی که در بازار وجود دارد، بدون مشورت با کارشناسان می تواند خسارتی به خریدار یا فروشنده وارد کند. تورم های متعددی که در بازار جهانی برای محصولات مختلف رخ می دهد، تأثیر مستقیمی بر بازار ضایعات و همچنین مسافت و نحوه ته نشینی آن دارد. آگاهی از این نوسانات و تورم ها نیاز به مشاور را دو چندان می کند. علاوه بر این، به روز بودن قیمت ها و اطلاع از نرخ های اعلام شده توسط مراکز مختلف بازیافت ضایعات پلیمر، سلولز و فلز از شرایط اولیه فعالان این صنف است. سایت ایران ضایعات به عنوان مرجع رسمی خرید و فروش ضایعات با در اختیار قرار دادن تیمی مجرب، بستری را برای تمامی افراد مبتدی و حرفه ای فراهم کرده است تا با شرایطی کاملا مطمئن و کارشناسانه به تجارت و کسب تجربه در این زمینه بپردازند. این سایت از کلیه شرکت های بازرگانی در زمینه ضایعات در سراسر کشور دعوت کرده است تا با ثبت آگهی خرید و فروش، مشتری و فروشنده مورد نظر خود را جذب کنند. به این ترتیب، مبتدی ترین افراد می توانند با کمک کارشناسان این سایت حرفه ای ترین شوند.

خدمات سایت

  • بررسی نوسانات قیمتی انواع فلزات اساسی، گرانبها و آهنی به صورت روزانه
  • قیمت انواع ضایعات به صورت کارشناسی در بنگاه های متعدد در بخش های گوناگونی از کشور
  • ارائه انواع مزایدات
  • تحلیل وقایع اقتصادی بر قیمت گذاری انواع محصولات و ضایعات
  • ارائه جدیدترین اخبار روز کشور و جهان در حوزه صنعت

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *