روش بازیافت ضایعات شیشه

روش بازیافت ضایعات شیشه

به گزارش شرکت مرکز خرید ضایعات عبدی شیشه یکی از مواد قابل بازیافت است که بازیافت شیشه درموارد مختلفی مانند زیست‌ محیطی، اقتصادی و فرهنگی نقش مهمی دارد.کنون در ادامه مطلب روش بازیافت ضایعات شیشه را برای شما آماده کرده ایم.

روش بازیافت ضایعات شیشه

روش بازیافت ضایعات شیشه

مراحل بازیافت ضایعات شیشه

مراحل بازیافت ضایعات شیشه ه صورتی انجام میشود که درابتدا باید شیشه ها شکسته می شوند.

مراحل بازیافت شیشه در۸ مرحله انجام می شود که برای شما به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم.

دوستان تهرانی که میخان ضایعات خود را در تهران و کرج میخان ضایعات بفروشن میتونن به ادرس های ذکر شده در متن مراجعه فرماییند , مرکز خریدار ضایعات آهن در تهران و خریدار ضایعات در کرج مراجعه کنید.

هاپر (سیلوی ذخیره) شیشه ها

این سیلو ظرفیتی در حدود 4.5 متر مکعب (حدود 3.5 تن) دارند. این شیشه ها توسط یک نوار نقاله که در پایین سیلو (هاپر) قرار دارد، به سمت ماشین خردکننده فرستاده می شود. این نوار نقاله توسط یک قطعه مادگی به هاپرمتصل شده است.

خرد کردن و شکستن شیشه ها

شیشه ها توسط یک نوار نقاله به این دستگاه انتقال می یابد. شیشه ها در این مرحله بایستی به اندازه ای کمتر از 6 میلی متر خرد شوند که تنها در این صورت می توان آن ها را به سمت دستگاه تولید خمیر شیشه هدایت نمود قطر این قطعات شیشه خرده در کل بایستی در حدود 1.6 میلی متر  باشد.

 آسیاب کردن و تولید خمیر شیشه

در این مرحله شیشه خرده هایی که قطری در حدود 6 میلی متر  دارند و توسط دستگاه خردکننده، به شیشه خرده تبدیل شده اند؛ توسط این آسیاب به صورت پودر در می آیند. این پودرهای شیشه توسط مجرای مختلف به قسمتی انتقال داده می شود که پودرهایی تولید می شود که ذرات آن، دارای اندازه های متفاوتی می باشند.این ترکیبات توسط یک الک چرخشی در دو مرحله جدا می شود. دستگاه آسیاب شیشه شامل تعداد زیادی گوی های آلومینیومی می باشد که حرکت آنها به صورت تصادفی سبب خرد شدن شیشه ها می شود.عملکرد این دستگاه کاملا وابسته به عملکرد دستگاه خردکننده می باشد. به طوری که ذرات حاصل از این دستگاه دارای اندازه مخصوصی می باشند؛ به عبارت دیگر اندازه ذرات پودر حاصله همگی یکسان و به یک اندازه می باشد یا به عبارتی حدود 97 درصد از شیشه ورودی بازیافت خواهد شد.

الک کردن پودر های شیشه

پودرهای حاصله از مرحله قبل بر اساس اندازه ای که دارند، جدا می شوند و پودرها بر اساس اندازه ای که دارند، از الک خارج خواهند شد. این دستگاه در واقع یک الک چند طبقه ای می باشد که ذرات براساس اندازه شان جدا می شوند ذراتی که ریزتر باشند، از سوراخ های الک عبور می کنند و روی الک زیرین ریخته و به همین ترتیب خرده شیشه هایی که درشت تر باشند، بر روی الک باقی می مانند. به این ترتیب ذرات درشت تر که بر روی الک باقی می مانند، جدا می شوند و ذرات ریزتر در مرحله بعدی، از روی الک زیرین جدا خواهند شد. پودرهای حاصله به سه بخش تقسیم می شوند که هرکدام دارای اندازه متفاوتی می باشند که پودرها هر کدام توسط یک نقاله به سمت مرحله بعدی انتقال می یابند. این نوار نقاله ها به صورت پیوسته به الک متصل میشود.

نقاله های حمل کننده

این نقاله های حمل کننده هم به منظور انتقال شیشه های خرد شده به قسمت آسیاب کردن شیشه ها و هم به منظور انتقال پودرهای شیشه حاصل از خرده شیشه ها به منظور انتقال به سمت ماشین مخلوط کن استفاده می شود. این نوار نقاله ها دارای حرکتی مارپیچی می باشد یا به عبارتی دارای حرکت حلزونی می باشند. این نحوه انتقال شرایطی را فراهم می آورد که شرایط انتقال پودرها به صورت پیوسته و پایدار فراهم شود و هم از جریان هوا به این منظور استفاده نشود. بنابراین جریان الکترواستاتیکی آن کم خواهد بود و همچنین گرد و غبار هم در محیط کارخانه ایجاد نخواهد شد.

ماشین مخلوط کن

دو نوع پودر که دارای ویژگی های متفاوتی هستند، از ماشین پودرکننده به دست می آید. این پودرها توسط این دستگاه به اندازه مناسب با هم ترکیب می شوند. دستگاه میکس در هر بچ تولید در حدود 350 کیلوگرم پودر را می تواند مخلوط کند. به علاوه تمام مراحل ورودی پودر به دستگاه میکسر، اندازه گیری کردن و افزودن و مخلوط دو نوع پودر به صورت کاملاً تمام اتوماتیک انجام می شود . این شرایط سبب می شود علاوه بر اینکه محصولی پایدار تولید شود، پودر حاصله دارای کیفیتی یکنواخت باشد.

ماشین پخت

مخلوط حاصل از مرحله ماشین مخلوط کن در این مرحله به صورت مواد فومی در می آید. این ترکیبات دارای خلل و فرج می باشند و یا به عبارتی یک سوپرسول می باشند. ماشین پخت شامل بخش پخت و بازپخت می باشد که هر کدام دارای بخش حرارت دهی، جدا کردن و بخش نسوز می باشند. این ماشین همچنین دارای نوار نقاله ای می باشد که دارای منافذ ریز می باشد که این نوار نقاله شرایط پخت به صورت مداوم را فراهم می آورد. ماشین پخت دارای 16 مشعل می باشد که پس از مرحله پخت اولیه به صورت یک خمیر نرم درمی آید و در نهایت محصول نهایی به صورت فوم می باشد که دارای اندازه های متفاوتی می باشد.

دستگاه جداکننده ذرات سوپرسول

محصول به دست آمده از ماشین پخت دارای 3 اندازه بزرگ، متوسط و کوچک می باشند. در واقع سوپرسول های حاصل از ماشین پخت شکسته شده و به 3 اندازه متفاوت تقسیم می شود.بسته بندیاین سوپرسول ها دارای اندازه متفاوتی هست و به صورت فله ای انتقال می یابند یا در کیسه هایی از جنس پلی اتیلن سنگین(HDPE) با وزن 50 کیلوگرم بسته بندی می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *