بازیافت شیشه | مراحل بازیافت شیشه

بازیافت شیشه

اگر بنگاه ضایعات راه اندازی کرده اید ، بازیافت شیشه می تواند انتخاب خوبی برای شروع کار شما باشد. به طور کلی ، خرید زباله یکی از پردرآمدترین و سودآورترین مشاغل است که در این میان می توان به خرید ضایعات شیشه که به خریدار ضایعات غیر فلزی نیز معروف است به عنوان یکی از زیر مجموعه های درآمد زباله اشاره کرد. اگر می خواهید شیشه را بازیافت کنید ؛ پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم و مراحل آن آشنا شوید و بتوانید فعالیت های اصولی و مناسبی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید درآمد قابل توجه و مناسبی کسب کنید.

مراحل بازیافت شیشه

برای بازیافت شیشه باید 6 مرحله طی شود که عبارت اند از:

  • جمع‌­آوری شیشه­‌ها
  • منتقل کردن شیشه­‌ها به مراکز بازیافت
  • جداسازی شیشه‌­ها از یکدیگر
  • خرد کردن شیشه
  • ذوب شیشه
  • تولید و ارائه محصولات جدید

مراحل بازیافت شیشه

جمع آوری شیشه‌ها

اولین قدم در بازیافت شیشه جمع آوری آن است. اما نکته مهم در مورد جمع آوری شیشه این است که همه نوع شیشه قابل بازیافت نیست و آنهایی که در زمینه های شیمیایی و پزشکی استفاده شده اند از هم جدا شده اند تا پس از استفاده مجدد از آنها آسیب نبینند. سپس شیشه های غیر خطرناک دیگر را بازیافت می کنند.

منتقل کردن شیشه‌­ها به مراکز بازیافت

بعد از جمع­آوری شیشه­ها، آنها را به وسیله ماشین­های مخصوص حمل بار به مراکز بازیافت منتقل می­کنند. بنگاه ضایعاتی عبدی در زمینه خریدار ضایعات در تهران در خدمت فروشندگاه ضایعات غیرفلزی میباشد.

جداسازی شیشه­‌ها از یکدیگر

شیشه­‌ها نیز انواع گوناگونی دارند که در هنگام بازیافت باید آنها را از یکدیگر تفکیک کنید. مانند شیشه­‌های سبز، قهوه‌­ای و …

خرد کردن شیشه

در گام بعدی باید برای بازیافت شیشه، آنها را خرد و ریز کنید تا فرآیند بازیافت به سهولت انجام پذیرد.

ذوب شیشه

بعد از خرد کردن شیشه‌­ها، باید آنها را ذوب کرد. برای ذوب کردن شیشه، می‌­توان از دستگاه­‌های مخصوص حرارت دهنده استفاده نمود.

تولید و ارائه محصولات جدید

و در نهایت بعد از گذراندن مراحل گفته شده، فرایند بازیافت شیشه پایان می­‌یابد و می‌­توان بعد از سرد شدن آن، برای تولید محصولات جدید استفاده کرد.

 

ذوب شیشه

فواید بازیافت شیشه

بازیافت شیشه فواید زیادی دارد از جمله:

  • صرفه­‌جویی در انرژی
  • کاهش مصرف مواد خام
  • کم شدن گازهای آلاینده

صرفه­‌جویی در انرژی

یکی از فواید مهم در بازیافت شیشه این است که باعث صرفه‌­جویی در انرژِی می­‌شود. زیرا تولید شیشه، انرژی زیادی را مصرف می­‌کند. اما زمانی که اقدام به بازیافت آنها می­‌کنید و در تولید محصولات جدید از بازیافت شیشه­‌ها استفاده می­‌نمایید؛ باعث کاهش مصرف انرژی می­‌شود.

کاهش مصرف مواد خام

زمانی که از مواد بازیافتی برای تولید محصولات جدید استفاده می‌­کنید باعث صرفه­‌جویی و کاهش مواد خام در تولید محصولات می‌­شود که این موضوع از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

کم شدن گازهای آلاینده

وقتی محصولات شیشه ای تولید می کنید ؛ انرژی زیادی مصرف می کند. یکی از موادی که در تولید مواد شیشه ای استفاده می شود. سوخت های فسیلی دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای تولید می کنند. اما هنگامی که از بازیافت شیشه برای تولید محصولات استفاده می کنید ؛ گازهای آلاینده و مضر کمتری ساطع می کند و باعث بهبود محیط می شود.

جمع بندی

بازیافت شیشه یکی از کارآمدترین و کاربردی ترین روش ها در تنظیم ضایعات است که می توانید با کمی دانش انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *