ضایعات خردشده شردر چیست

ضایعات شردر

ضایعات خردشده شردر چیست؟ امروزه کاهش زمان تولید در فرآیند فولادسازی به دلیل افزایش تولید و بهره وری (بازدهی) مورد توجه اکثر شرکت های بزرگ فولادسازی قرار گرفته است. آسیاب های فولادی می توانند فواصل بارگذاری را بهینه کرده و از ضایعات خرد شده استفاده کنند و در عین حال مصرف انرژی را کاهش دهند. زمان ضربه را کاهش دهید. اساساً استفاده از ضایعات خرد شده در تولید فولاد بسیار سودمند است. با این حال، بسیاری از کارخانه های فولاد هنوز از این مزایا به طور کامل استفاده نمی کنند. در واقع، ضایعات شردر تا حدودی شهرت ضعیفی به دست آورده است، به عنوان مثال یک دلیل: افزایش مداوم محتوای مس در ضایعات خرد شده طی 30 سال گذشته. اما مصرف انواع قراضه در کوره های ذوب و تبدیل آن به مواد مصرفی یکی از بزرگترین حجم چرخه های صنعتی است که سالانه صدها میلیون تن در این چرخه می چرخد. تهیه قراضه برای مصرف در کوره های مختلف با هدف کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست، کاهش زمان شارژ و همچنین زمان ذوب، کاهش آسیب به نسوزهای کوره، حذف انواع ناخالصی های مرتبط با ضایعات، افزایش تراکم و چگالی قراضه. یک ضرورت است و برای این منظور در فولادسازی از روش های مختلفی مانند: فشرده سازی و پرس، برش با هوا و گاز، برش با گیوتین و قیچی و روش کلی مکانیزاسیون با دستگاه شرودر استفاده می شود.

ضایعات شردر

جداسازی ضایعات آهن قبل از ورود به دستگاه به دلیل نیازهای کارخانه و برآورده ساختن نیازهای مشتری به طور کامل و دقیق انجام می شود، در حالی که در ضایعات پردازش شده به روش سنتی نه تنها این جداسازی کامل انجام نمی شود. انجام شده بلکه امکان ارائه بر اساس نیاز مشتری نیز امکان پذیر نیست.
در ضایعات خرد شده جداسازی کامل خاک، رنگ و ناخالصی ها انجام می شود به نحوی که منجر به کاهش شدید آلودگی محیط زیست و افزایش عملکرد شود.
جداسازی فلزات غیرآهنی و مواد غیرفلزی در روش ضایعات خرد شده کاملا امکان پذیر است.
در روش مکانیزاسیون، فرآوری ضایعات با دستگاه خردکن به دلیل ضربات متعدد چکش های دستگاه و خرد شدن به قطعات کوچک و یکنواخت تراکم (دانسیته) قراضه افزایش می یابد. چگالی بالا به طور چشمگیری کاهش می یابد.
در روش سنتی به دلیل دخالت مستقیم نیروی انسانی در فرآیند جداسازی، خطرات جانی به همراه خواهد داشت، در حالی که در روش (خردکن) به دلیل مکانیزه بودن 100 درصد خطرات انسانی وجود ندارد.
در روش ضایعات خرد شده امکان انفجار وجود ندارد زیرا مواد منفجره کاملا از ضایعات جدا می شوند.
چون ضایعات له شده لبه های برنده ندارد در نتیجه عمر نسوز کوره افزایش می یابد.
نه تنها زمان شارژ کوره بلکه زمان ذوب نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
به دلیل تراکم و همگن بودن ضایعات خرد شده، در نتیجه فضای بسیار کمتری را در محل فولادساز اشغال می کند.
دستگاه شرودر به دلیل داشتن فیلترهای مخصوص جذب گرد و غبار باعث حفظ و نگهداری محیط زیست می شود.
مصرف «مواد مصرفی» مانند الکترودها، دیرگدازها و اکسید کلسیم را کاهش دهید.

استفاده از ضایعات خرد شده به دلیل چگالی بالا، خلوص بالاتر، ایمنی بیشتر، ذوب سریعتر، حمل و نقل ارزان تر، کاهش زمان تولید و افزایش بهره وری منجر به کیفیت و راندمان تولید می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *