بازیافت ضایعات آهن و روی

مزایای بازیافت ضایعات آهن و روی

مزایای بازیافت ضایعات آهن و روی به دلیل استفاده گسترده از این دو فلز در سراسر جهان بازار داغی دارد. زباله های آهن و روی می توانند با هزینه کمتری در چرخه تولید بازیافت شوند ، بنابراین به اقتصاد کشور کمک می کنند. شرکت ضایعاتی علی عبدی در خدمت شما در زمینه خریدار ضایعات میباشد.

آهن، فلزی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.از سنگ آهن استخراج می شود و به دلیل خاصیت خاص خود به عنوان آلیاژ و خالص مورد استفاده قرار می گیرد. بازیافت آهن راهی برای استفاده مجدد از این فلز و صرفه جویی در هزینه های تولید است.

روی همچنین یکی از پرمصرف ترین فلزات بعد از آهن است که بیشتر برای پوشاندن فلزات دیگر و محافظت از آنها در برابر خوردگی استفاده می شود. بازیافت روی نیز راهی برای کاهش هزینه تولید این فلز است.

خریدار آهن و روی این فلزات را جمع آوری و به کارخانه ها و کارگاه هایی که در بیشتر شهرهای ایران مانند تهران ، مشهد ، اصفهان ، کرج ، تبریز ، ساری ، اراک و غیره فعالیت می کنند تحویل می دهد. قیمت روزانه هر کیلو این زباله نیز تابعی از قیمت جهانی آهن و روی و قیمت دلار در ایران است.

بیشتر این ضایعات قراضه آهن هستند که شامل قراضه های فولادی کم کربن است. پس از جمع آوری ، این قطعات به اشکال مختلف بازیافت و در صنایع مختلف مورد استفاده مجدد قرار می گیرند. البته این زباله ها به صورت بازیافتی و غیر بازیافتی می توانند به کشورهای دیگر صادر شوند.

بازیافت ضایعات آهن و روی

علت بازیافت ضایعات آهن و روی

بازیافت این زباله ها در وهله اول برای کاهش آلودگی محیط زیست بسیار مهم است.

دلایل دیگر بازیافت این فلزات کاهش چشمگیر هزینه های تولید و همچنین صرفه جویی در منابع طبیعی است. بازیافت روی و آهن نسبت به سنگ معدن حاصل از سنگ معدن گازهای سمی کمتری تولید می کند. بنابراین می تواند به حفظ سلامت محیط و انسان کمک کند.

علاوه بر موارد ذکر شده ، با بازیافت این پسماندها می توان اشتغال تعداد زیادی از افراد را فراهم کرد. که با فروش این پسماندها به سایر کشورها سود کسب کرد.

این فلزات می توانند بارها و بارها بدون تغییر در خصوصیات آنها بازیافت شوند ، بنابراین بازار خرید و فروش آهن قراضه و روی در سراسر جهان بسیار رونق دارد.

بازیافت ضایعات آهن و روی

مراحل بازیافت ضایعات آهن و روی

از آنجا که آهن بیشتر از سایر فلزات استفاده می شود ، تخمین زده می شود که 95٪ از فلزات تولید شده در سراسر جهان آهن است. قیمت ارزان و مقاومت بالای این فلز و همچنین استفاده از آن در تولید آلیاژهای مختلف ، آن را به فلزی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

دلیل کاربردهای متنوع این فلزات در ابزارها و آلیاژهای مختلف ، اولین کاری که باید انجام دهید جدا کردن ضایعات است. با استفاده از آهن ربا های بزرگ حاوی آهن از سایر مواد زائد فلزی جدا می شوند.

در طی فرآیند بازیافت ، این مواد زائد وارد کوره های ذوب می شوند تا روند ذوب و قطعات فلزی خرد شده را تسریع کنند. در مرحله بعدی مواد ذوب شده خالص سازی شده ، سپس منجمد شده و به قطعات کوچکتر برش داده می شوند و در آخر آهن و روی بازیافت شده به صورت شمش برای استفاده مجدد به کارخانه ها و کارگاه های مختلف ارسال می شود.

برای بازیافت این فلزات ، چندین دستگاه و تجهیزات مورد نیاز است. که یکی از آنها نوعی پرس به نام بلرس است که برای بازیافت قطعات نازک فلزی مانند قوطی استفاده می شود.

سنگ شکن ها تجهیزات دیگری هستند که قطعات فلزی را می بلعند و در جداسازی ناخالصی ها از فلزات نقش مهمی دارند. در آخر پرس ها شمش فلز روی و آهن تولید می کنند که به مراکز مختلف تولید فروخته می شوند.

اگر شما به دنبال فروش ضایعات آهن با بالاترین قیمت هستید با ما در ارتباط باشید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *