ورق های شیروانی

سلام ، امروزه با تولید ورق های شیروانی و نیز کاربرد آنها در ساختمان ها اشنا می شویم که فروش و خریدار ضایعات در کرج و تبدیل ضایعات به ورق های جدید شیروانی در کرج موجود است و می تواند با دستگاه های مختلف ضایعات را دسته بندی کردع و بعد با فرایند ذوب و سرد کردن به ورق هایی با اشکال مختلف دربیاورد که با دستگاه های برش نیز به اندازه دلخواه مشتری در می اورد.همراه ما باشید.

بقیه مطلب در ادامه مطلب

تاریخچه ورق های شیروانی

سقف های شیروانی جزو سقف های شیبدار محسوب می شوند. پوششی که برای این نوع سقف ها انتخاب می شود باید مقاوم، مستحکم، بادوام، سبک و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر باشد. در گذشته سقف های شیروانی را با استفاده از گِل درست می کردند، بعد از مدتی مصالح مورد استفاده برای ساخت این نوع سقف ها سیمان بود و امروزه از ورق های مختلف فلزی و گالوانیزه و انواع دیگری از مصالح برای ساخت این نوع سقف استفاده می شود.

ورق فلزی با رنگبندی دلخواه

یکی از انواع ورق های به کار برده شده برای پوشش سقف های شیروانی ورق های فلزی یا همان فولادی هستند. این ورق ها به دو دسته تقسیم می شوند: ورق فلزی نورد سرد یا همان ورق روغنی و ورق فلزی نورد گرم یا همان ورق سیاه. این ورق ها بسیار مستحکم، سبک و مقاوم در برابر تابش مستقیم نور خورشید هستند و به همین دلیل گران قیمت اند. اکثر پوشش های مورد استفاده برای سقف های شیروانی از جنس آلومینیوم استیل یا روی هستند. این ورق ها تنوع رنگ بالایی دارند و بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ورق ها با جنس های مختلف

شمش های فلزی پس از گرم شدن وعبور از زیر غلطک ها به صورت ورق هایی در ضخامت های مختلف در می آیند. اگر این ضخامت ها از ۴ میلی متر بیشتر باشد به آن صفحه و اگر از ۴ میلی متر کمتر باشد به آن ورق می گویند.

ورق روغنی

در تولید این ورقها، ورق های با ضخامت زیاد تبدیل به ورق های کم ضخامت می شوند. کیفیت و شکل ظاهری این نوع ورق ها بسیار عالی است.

جهت خرید ضایعات از شرکت علی عبدی با شماره 09125342693 تماس حاصل فرمایید.

ورق سیاه

ورق های سیاه به دو دسته تقسیم می شوند، ورق سیاه معمولی و ورق سیاه صنعتی

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه به ورق فولادی گالوانیزه شده توسط روی گفته می‌شود. یکی از روش‌های محافظت از خوردگی  گالوانیک است که توسط پوشاندن فلز مادر توسط لایه‌ای از فلز محافظ ( که معمولاً فلز روی است) انجام می‌شود.

در این حالت پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت می‌شود. این فرآیند نوع خاصی از حفاظت گالوانیکی است. میزان مقاومت پوشش گالوانیزه متناسب با ضخامت آن است.

ورق های گالوانیزه به دو دسته تقسیم می شوند

ورق های گالوانیزه رنگی و ورق های گالوانیزه بدون رنگ. این ورق ها در واقع ورق های آهنی با پوشش روی هستند. تفاوت ظاهری ورق های گالوانیزه به دلیل نوع شکل گیری کریستال گالوانیزه بر سطح رویی ورق است که این نوع شکل گیری بر اساس سرعت سرد نمودن و مقدار روی به کار رفته در ورق های مختلف متفاوت است. ضخامت ورق های گالوانیزه از 0.18 تا 6 میل متفاوت است. ورق های گالوانیزه به دو صورت فابریک و رولی در بازار موجود هستند. ضخامت ورق های رول 0.18 تا 6 میلی متر و عرض 100 و 125 سانتی متر است. ورق های فابریک به دو صورت 2000*1000 و 2500*1250 میلی متر وجود دارند.

ورق آلومینیوم

آلومینیوم فلزی فوق العاده سبک است. این فلز مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارد. آلومینیوم همچنین رسانای حرارت و الکتریسیته است.

ورق آلوزینک

این ورق ها در مناطقی که شرایط محیطی دارای اسیدیته بالاست و در مناطق متراکم صنعتی به کار برده می شوند. آلوزینک دارای ترکیب آلیاژی 55% آلومینیوم، 4/43% روی و 6/1%سیلیکون است.

ورق آجدار

این نوع ورق از نوع ورق های گرم است و در مواردی به کار برده می شود که لازم است از سُر خوردن اشیاء و اشخاص جلوگیری شود. برجستگی های موجود بر روی ورق ممکن است بادامی شکل یا هر شکل دیگری باشند.

پالرمو

از نوع ورق های گالوانیزه رنگی است. روی ورق طی دو مرحله به صورت کوره ای به ضخامت 20 الی 25 میکرون رنگ پاشیده می شود و قسمت پشتی ورق طی یک مرحله به ضخامت 7 الی 15 میکرون. پوشش رنگ به دلیل اینکه کوره ایست مقاومت زیادی در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی دارد.

ورق های طرح سفال

ورق های طرح سفال دارای انواع متنوعی هستند از جمله ورق های طرح سفال پالرمو، ژنوا، پرچین و ورق طرح سفال تایل یا تکی. این ورق ها هم بسیار زیبا هستند و هم فوق العاده مقاوم. مشکلاتی نظیر پوسیدگی، شکستگی و خوردگی ندارند. مزایای این ورق ها عبارتند از: زیبایی، وزن کم و سبک، ضد حریق، نصب سریع و آسان، 50 سال عمر مفید، پوشش یکپارچه، مقاوم در برابر باد، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر تابش مداوم نور خورشید، متناسب با انواع شرایط اقلیمی و … . این ورق ها همچنین قیمت مناسبی دارند و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند.

آردواز

ظاهر آردواز خام شبیه بتن است و به همین دلیل دارای قابلیت رنگ پذیری است.  آردواز ترکیبی از سیمان، الیاف معدنی، الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی مخلوط با آب است. این مواد و مصالح تحت فشار و حرارت بالا به شکل صفحاتی در می آیند. آردواز علاوه بر زیبایی فوق العاده سبک است و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم و مستحکم است.

ورق طرح ذوزنقه ای

موج های مربعی بر روی عرض ورق ایجاد می شود. مناسبترین کاربرد آن در سقف های شیروانی است اما به عنوان حصار دور زمین یا ساختمان های در حال احداث نیز به کار می رود. ضخامت آن ها متناسب با نوع استفاده از آن هاست به گونه ای که در کاربرد به عنوان ورق شیروانی از ضخامت 0.5 میل و به عنوان حصار از ضخامت 0.7 میل استفاده می شود. البته ضخامت این نوع ورق ها از 0.3 تا 2 میلی متر متفاوت است.
ورق طرح سینوسی یا کرکره
این نوع ورق قدیمی ترین، مقرون به صرفه ترین و ساده ترین نوع ورق شیروانی است. به ورق طرح کرکره ایرانیت هم گفته می شود و از طرح های قدیمی شیروانی ها که با چوب ساخته می شدند الهام گرفته شده است. ضخامت این نوع ورق از 0.3 تا 0.8 میل است.

ورق طرح شادولاین

شادولاین هم از ورق گالوانیزه رنگی و هم از نوع بی رنگ تولید می شود. ورق طرح لمبه یا دمپا
به دو صورت رنگی و روغنی در بازار موجود است. عرض 85 سانتی متر تا 1 متر و طول آن 2 الی 2.5 متر است. به دو شکل جوشی یا پرچی به سازه ی مورد نظر متصل می شود. ضخامت لمبه از 0.4 تا 1.25 میلی متر است. جنس لمبه ممکن است ورق گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم یا ورق روغنی باشد.

مزایای این نوع ورق

زیبایی
وزن سبک
ضد زلزله
قیمت مناسب
نصب سریع و آسان
مناسب جهت پوشش سقف ودیواره
مقاوم در برابر رطوبت

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *